سوالات متداول خرید جت پرینتر

سوالات متداول خرید جت پرینتر

در این مقاله از سایت پرینتر کالا ، به منظور راهنمایی خریداران جت پرینتر و صنعت گران، به پاسخ سوالات رایج درباره جت پرینتر پرداخته شده است. ما در این مقاله، با هدف آشنایی بیشتر شما با جت پرینتر، به پرسش‌هایی که اغلب در این زمینه مطرح می‌شود، پاسخ داده ایم. مطالعه این مطلب می‌تواند به عنوان یک راهنمای خرید جت پرینتر بسیار مفید و کاربردی باشد بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

متداول ترین سوالات هنگام خرید جت پرینتر :

جت پرینتر چیست ؟

جت پرینتر، یک نوع چاپگر است که با نام های دیگری مانند تاریخ زن و مارک زن شناخته می‌شود. این دستگاه با هدف گیری و پاشش قطرات جوهر از طریق هوا بین هد چاپی و سطح چاپ، می تواند یک تصویر چاپی را بوجود آورد. فناوری جوهر افشان نیز در این دستگاه به کار می‌رود. با استفاده از جت پرینتر، می توانید اشکال و شمایل مختلفی با فونت های متنوع را بر روی سطوح مختلف چاپ کنید. از این دستگاه در بسیاری از صنایع و کاربردهای مختلفی مانند چاپ لوگو، بسته بندی، برچسب، کارت ویزیت و… استفاده می شود. به علاوه، با وجود سرعت و دقت بالای جت پرینتر، می توانید در زمان کمتری بیشترین بهره را از آن ببرید.

چند نوع دستگاه جت پرینتر وجود داره؟

دستگاه‌های جت پرینتر به دو نوع دستی و صنعتی تقسیم می‌شوند. در دستگاه‌های جت پرینتر دستی، که کوچک، سبک و قابل حمل هستند، نیروی اپراتور با دستگیره کنترل آن را در دست دارد و معمولاً برای چاپ اطلاعات متغیر محصول مانند تاریخ تولید و انقضا، سری ساخت، قیمت و غیره استفاده می‌شود. همچنین در کارخانجاتی که تولید محصول بسیار کمی دارند یا اندازه و وزن محصول زیاد است و نمی‌توان آن را بر روی نوار نقاله قرار داد، مانند بشکه، گونی، پاکت و غیره، برای چاپ بر روی محصول استفاده می‌شود.

اما در دستگاه‌های جت پرینتر صنعتی، دستگاه‌ها بطور ثابت در مسیر نوار نقاله و عبور محصول قرار گرفته و برای خطوط تولید پرتیراژ مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها معمولاً در صنایع بزرگ و تولیدات صنعتی مانند صنایع غذایی، داروسازی، بسته‌بندی و… استفاده می‌شوند. با جت پرینترهای صنعتی، می‌توان به شکل سریع و دقیق، اطلاعات روی محصولات را چاپ کرد.

نحوه کار با جت پرینتر های دستی چگونه است ؟

جت پرینترهای دستی یا همان پرینترهای پرتابل، به راحتی قابل حمل و استفاده می باشند. برای کار با این نوع دستگاه ها، ابتدا باید دستگاه را شارژ کنید و سپس محصولی که قصد چاپ روی آن را دارید را در اختیار داشته باشید.

سپس برای شروع عملیات چاپ، دستگاه را روبروی محصول قرار داده و دکمه چاپ را روی دستگاه فشار دهید. در صورتی که دستگاه دارای نمایشگر باشد، می توانید تنظیمات مورد نظر خود را در آن انجام دهید. برای مثال، می توانید نوع فونت، اندازه و رنگ متن را تغییر دهید.

بعد از انجام عملیات چاپ، لازم است که دستگاه را با دستمال یا پارچه تمیز کرده و آن را در جای مناسب قرار دهید تا در دفعات بعدی نیز بتوانید از آن استفاده کنید.

لازم به ذکر است که قبل از شروع به کار با هر دستگاه چاپی، باید دستورالعمل های تولید کننده را به دقت مطالعه کرده و رعایت کلیه اصول ایمنی و احتیاط های لازم را برای کار با دستگاه رعایت کنید.

جت پرینتر صنعتی چیست و نحوه کار با آن چگونه است؟

جت پرینتر صنعتی یک دستگاه چاپگر است که به طور خودکار و اتوماتیک بر روی محصولات مختلف اطلاعاتی را چاپ می‌کند. این دستگاه در انواع صنایع مختلف برای چاپ اطلاعات مهم و درج آرم و لوگو استفاده می شود.

برای کار با جت پرینتر صنعتی، ابتدا باید دستگاه را برای نوع محصولی که قصد چاپ روی آن را دارید تنظیم کنید. برای این منظور، باید مشخص کنید که چه نوع اطلاعاتی (مانند کد QR، تاریخ تولید، نام محصول و …) را روی محصول می خواهید چاپ کنید.

سپس باید نوار نقاله را برای حمل محصولات به دستگاه صنعتی وصل کرده و محصولات را روی نوار نقاله قرار دهید. با فشار دادن دکمه شروع، دستگاه شروع به چاپ اطلاعات بر روی محصولات خواهد کرد.

در صورتی که قصد چاپ تعداد زیادی از محصولات با اطلاعات یکسان را دارید، می‌توانید از ویژگی های دستگاه جت پرینتر صنعتی برای چاپ گروهی استفاده کنید. در این حالت، دستگاه به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت دست اپراتور، چاپ اطلاعات بر روی تعداد زیادی از محصولات را انجام خواهد داد.

با توجه به اینکه دستگاه جت پرینتر صنعتی یک دستگاه پیچیده است، لازم است که قبل از استفاده از آن، دستورالعمل های تولید کننده را به دقت مطالعه کرده و رعایت کلیه اصول ایمنی و احتیاط های لازم را برای کار با دستگاه صنعتی رعایت کنید.

جهت خرید جت پرینتر دستی کلیک کنید

چند نوع دستگاه چاپگر صنعتی وجود دارد؟

دستگاه های چاپگر صنعتی، در  چهار نوع مختلف وجود دارد:

– چاپگرهای DOD که به دو نوع ریزنویس و درشت‌نویس تقسیم می‌شوند.

– چاپگرهای CIJ که در کارخانجات و واحدهای صنعتی استفاده می‌شوند.

– چاپگرهای TIJ که حاوی دستگاه‌های ثابت و دستی هستند.

– جت پرینتر لیزری که در نسخه های صنعتی و اداری عرضه می‌شوند.

مهم ترین قطعات تشکیل دهنده جت پرینتر کدام قطعات می باشند؟

قطعات اصلی جت پرینتر شامل چهار قسمت می‌شوند که هر یک نقش حیاتی در عملکرد دستگاه و انجام چاپ دارند. این قطعات عبارتند از:

۱- برد الکترونیکی: این قطعه در دستگاه‌های جت پرینتر، دستور انجام چاپ و تنظیم سرعت چاپ را صادر می‌کند. برد الکترونیکی شامل تراشه‌هایی است که برای پردازش داده‌های دریافت شده از کامپیوتر به کار می‌روند.

۲- هد چاپی: هد چاپگر پس از صادر شدن فرمان از برد الکترونیکی، وظیفه پخش جوهر بر روی سطح بسته‌بندی محصولات را دارد. این قطعه با استفاده از فناوری قطره‌ای، جوهر را بر روی سطح محصول پخش می‌کند.

۳- سیستم تغذیه جوهر: سیستم تغذیه جوهر وظیفه رساندن جوهر به هد چاپگر را برعهده دارد. این سیستم شامل مخزن جوهر و حلال است که با استفاده از آن، جوهر به هد چاپگر ارسال می‌شود.

۴- سنسور: سنسور در دستگاه جت پرینتر به منظور شناسایی نوع بسته‌بندی و محصولات استفاده می‌شود و به برد الکترونیکی اطلاعات لازم را ارسال می‌کند تا فرمان چاپ مناسب صادر شود.

مزایای استفاده از جت پرینتر چیست ؟

به طور خلاصه، مزایای استفاده از جت پرینتر عبارتند از:

۱- قابلیت چاپ بر روی سطوح ناهموار و متحرک

۲- امکان چاپ متغیر و گرافیک متنوع

۳- سرعت بالا در انجام کار چاپ

۴- محدودیت کمتر در انتخاب نوع جوهر و لوازم جانبی

۵- هزینه پایین و جایگزینی مقرون به صرفه برای برچسب زدن روی محصولات.

چرا دستگاه جت پرینتر کارخانه ما تعمیر نمی شود ؟

مشکلاتی که به دلیل عدم تعمیر دستگاه جت پرینتر شما در کارخانه شما به وجود آمده است، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. اما برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است پیش از خرید دستگاه، روی دو نکته حائز اهمیت تمرکز کنید.

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که دستگاهی که برای خرید انتخاب می‌کنید، تکنولوژی بسیار جدیدی دارد یا خیر؟ در صورتی که دستگاه تکنولوژی بسیار جدیدی دارد، باید با فروشنده مذاکره کنید و مطمئن شوید که از منظر تامین قطعات و دانش فنی، تعمیر دستگاه در آینده به‌راحتی قابل انجام است و به هیچ وجه مشکلی در این زمینه وجود ندارد. در غیر این صورت، اگر احساس کردید فروشنده نمی‌تواند این اطمینان را به شما بدهد، بهتر است به فکر دستگاهی دیگر باشید.

نکته دوم و مهم این است که بسیاری از دستگاه های جت پرینتر بدون پشتیبانی و گارانتی فنی در ایران فروخته می‌شوند و عدم توجه به این مسئله مشکلات زیادی را برای کارگاه ها و کارخانه ها ایجاد می‌کند. بنابراین، برای خرید دستگاه خود از فروشندگان و شرکت‌های معتبر و مطمئن و با سابقه تهیه کنید. همچنین، باید حتماً به شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش دقت کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل، به راحتی آن را برطرف کنید.

در نهایت، می‌توان گفت که انتخاب دستگاه مناسب و از فروشنده و شرکت‌هایی با تجربه و کیفیت بالا، می‌تواند به شما کمک کند تا از مشکلاتی مانند عدم تعمیر دستگاه جت پرینتر در آینده جلوگیری کنید.

جت پرینتر تخم مرغ

چرا هزینه ی جوهر دستگاه جت پرینتر کارخانه ما بالا است؟

در بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌ها، دستگاه‌های جت پرینتر به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به تنوع فناوری‌های مختلف در این دستگاه‌ها، هزینه‌ی جوهر آن‌ها نیز به شدت متفاوت است. به همین دلیل، برای خرید یک دستگاه جت پرینتر، باید به دقت بررسی شود که در حجم تولید شما، هزینه‌ی جوهر با توجه به قیمت دستگاه بهینه است یا خیر.

اگرچه برای بسیاری از دستگاه‌های جت پرینتر، مصرف جوهر یکی از عوامل مهم در تعیین هزینه‌ی نهایی محصول است، اما باید توجه داشت که این تنها عاملی نیست که در تعیین هزینه تولید محصول تاثیر دارد. به علاوه، انتخاب یک دستگاه با فناوری مناسب و قابلیت تنظیم مصرف جوهر، می‌تواند کمک کند تا هزینه‌ی نهایی تولید کاهش یابد.

یکی از راه‌های کاهش هزینه جوهر، استفاده از تکنیک‌های چاپ بهینه است. برای مثال، انتخاب چاپ نقطه‌ای در دستگاه‌هایی که این قابلیت را دارند، می‌تواند به شدت مصرف جوهر را کاهش دهد. همچنین، استفاده از جوهر‌های با کیفیت و بازدهی بالاتر نیز می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه و افزایش بازدهی کمک کند.

در کل، برای کاهش هزینه‌ی جوهر در دستگاه جت پرینتر، باید به دقت و با بررسی وضعیت و نیازهای تولید خود، دستگاه مناسب را انتخاب کرده و از تکنیک‌های بهینه چاپ و جوهر‌های با کیفیت استفاده کرد.

چه کار کنیم که هنگام خرابی دستگاه جت پرینتر ، تولید کارخانه متوقف نشود؟

در این موارد، بهترین راه حل این است که قبل از هر چیز، یک طرح برای پشتیبانی و تعمیر دستگاه جت پرینتر خود در نظر بگیرید. به عبارت دیگر، باید با یک فروشنده یا شرکت پشتیبانی تماس بگیرید که بتواند به صورت سریع واکنش نشان دهد و مشکل جت پرینتر شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کند.

همچنین، بهتر است که قبل از شروع به کار با دستگاه جت پرینتر، با دقت راهنمایی‌های تولید که به همراه دستگاه ارائه شده است، مطالعه کنید. با این کار، می‌توانید مشکلاتی که ممکن است در آینده برای دستگاه شما پیش آیند، پیش بینی کنید و از قبل برنامه‌ریزی برای حل آن‌ها داشته باشید.

در صورتی که با خرابی دستگاه جت پرینتر مواجه شدید و تولید کارخانه شما در معرض خطر قرار گرفت، بهتر است که برای حل مشکل از یک فروشنده یا شرکت پشتیبانی با تجربه استفاده کنید. همچنین، اگر برای تولید خود از یک دستگاه جت پرینتر استفاده می‌کنید، می‌توانید با داشتن یک دستگاه جت پرینتر رزرو، در صورت نیاز به تعمیر دستگاه اصلی، به سرعت به کار خود ادامه دهید.

چرا دستگاه جت پرینتر ما یک ردیف چاپ میکند ؟

مشکل عدم چاپ در یک ردیف دستگاه جت پرینتر صنعتی ممکن است به دلیل عدم کارکرد درست یکی از نوارهای پرینتر باشد. به عبارت دیگر، احتمالاً یکی از نازل‌های هد دستگاه جت پرینتر شما بسته شده یا مسدود شده است و در نتیجه قادر به چاپ در آن ردیف نیست.

برای رفع این مشکل، ابتدا باید مطمئن شوید که تمامی قطعات دستگاه جت پرینتر شما در حالت عادی و به خوبی کار می‌کنند. سپس، در صورتی که بخش مسدود شده در نازل هد دستگاه جت پرینتر قابل دسترسی است، می‌توانید از یک سوزن نازل استفاده کنید تا مسدودی را برطرف کنید. در صورتی که این روش نتیجه ندهد، می‌توانید از روش‌های شستشوی نازل هد دستگاه جت پرینتر استفاده کنید. برای این کار، می‌توانید از حلال‌های خاصی که برای شستشوی دستگاه‌های جت پرینتر طراحی شده‌اند، استفاده کنید.

همچنین، بررسی و تعویض فیلتر دستگاه جت پرینتر و نظافت منظم قطعات آن نیز می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه کمک کند. در صورتی که همه این روش‌ها نتیجه ندهند، بهتر است با یک فروشنده یا شرکت پشتیبانی مجرب تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کنند.