دستگاه لیبل چسبان چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

لیبل چسبان

برای آن که از خرید یک محصول مطمئن شویم ابتدا به لیبل آن توجه می کنیم تا با مطالعه مشخصات آن، اقدام به خرید کنیم. هر محصول استانداردی دارای یک لیبل یا برچسب است که مشخصات لازم بر روی آن چاپ شده است. لیبل یا برچسب دربردارنده اطلاعات مهمی همچون قیمت، لوگو و آرم و سایر مشخصات محصول می باشد. لیبل توسط دستگاه مخصوص همین کار بر روی بسته بندی محصولات زده می شود و به نام های لیبل زن، برچسب زن، تیکت چسبان شناخته می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دستگاه با ما همراه باشید.

دستگاه لیبل چسبان چیست؟

دستگاه لیبل چسبان یا تیکت زن یک دستگاه چاپگر یا پرینتر لیبل است که از آن برای چاپ کردن حروف، اعداد و مشخصات دیگر بر روی لیبل استفاده می شود و برای این کار از هد حرارتی که در دستگاه موجود است بهره می گیرد. دستگاه لیبل زن دارای قطعات اصلی و مهمی است که عبارتند از: برد اصلی، ترمال هد یا همان هد حرارتی، موتور فید، غلطک فید، نگهدارنده ریبون و نگهدارنده لیبل.

 در چه مواردی به دستگاه برچسب چسبان نیاز است؟

دستگاه لیبل زن دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آن ها ویژگی های مخصوص به خود و کاربرد های خود را دارند. طبق ویژگی این دستگاه از آن برای برچسب زدن در فروشگاه ها، داروخانه ها، رستوران ها، شرکت ها و موسسات تولیدی و تجاری و حتی ادارات استفاده می شود.

انواع دستگاه لیبل زن کدام است؟

دستگاه لیبل چسبان در تنوع بالایی تولید می شود که هر کدام از آن ها پاسخگوی نیاز های مشخصی می باشد. به همین دلیل اگر قصد خرید این دستگاه را دارید ابتدا باید ویژگی هر کدام را بدانید و سپس نیاز خود را بررسی کنید و مطابق آن بهترین گزینه را انتخاب نمایید. در ادامه به معرفی چند دستگاه لیبل زن می پردازیم.

دستگاه لیبل زن اتوماتیک

در دستگاه لیبل چسبان اتوماتیک محصولات بر روی نوار نقاله به حرکت در می آیند و با رسیدن به محل مورد نظر، لیبل یا برچسب بر روی آن ها زده می شود. برای برچسب زدن بر روی محصولاتی که تعداد بالایی دارند می توان از این دستگاه استفاده کرد زیرا هم سرعت بالایی دارد و هم با دقت بالایی کار انجام می شود. با دستگاه های لیبل زن اتوماتیک که کیفیت بالایی دارند می توان تنظیمات مورد نظر را با توجه به محصولات مختلف اعمال کرد.

دستگاه لیبل زن اتوماتیک خود به دو نوع تقسیم می شود: لیبل زن حرارتی و لیبل زن پشت چسب دار.

 دستگاه لیبل چسبان نیمه اتوماتیک

این دستگاه نیز می تواند برچسب هایی را بر روی محصولات مختلف استوانه ای و مربعی بچسباند. همچنین می توان برای لیبل زدن بر روی بطری های پلاستیکی نیز از این دستگاه استفاده نمود. دستگاه لیبل زن نیمه اتوماتیک می تواند به فیبر نوری مجهز باشد.

دستگاه لیبل چسبان عمودی

یکی از دستگاه های مورد پسند کاربران در این زمینه، دستگاه لیبل چسبان عمودی است. این دستگاه توانایی برچسب زدن ۱۵۰ محصول در دقیقه را دارد که این میزان با توجه به اندازه و نوع محصول و همچنین اندازه برچسب قابل تغییر است. این دستگاه نیز اتوماتیک محسوب می شود که باعث می شود در مدت زمان اندکی تعداد بالایی از محصولات را برچسب زد.

دستگاه لیبل چسبان افقی

برای برچسب زدن بر روی محصولاتی که ثابت اند می توانید از این دستگاه استفاده کنید. این دستگاه کار خود را به صورت دقیق و جزئی انجام می دهد. این دستگاه لیبل زن توان برچسب زدن ۱۰۰ محصول در دقیقه را دارد.

 دستگاه اتیکت زن چند منظوره

دستگاه لیبل چسبان چند منظوره می تواند بدون در نظر گرفتن نوع و اندازه محصول، کار برچسب زدن را انجام دهد. همچنین برای لیبل زدن بر روی تعداد بالایی از محصولات نیز مناسب می باشد.

ویژگی های دستگاه لیبل چسبان

شما می توانید از دستگاه لیبل چسبان در محیط های مختلفی مانند فروشگاه، رستوران، کارخانه و … استفاده کنید. این دستگاه قابلیت اتصال به کامپیوتر، پرینتر و … را دارد و از این طریق می توان طرح ها و فونت های مختلفی را بر روی برچسب ها اعمال کرد.

همچنین باید گفت که این دستگاه صدای کمی تولید می کند و نگهداری از آن نیاز به فضای زیادی ندارد. علاوه بر این ها، سرعت و دقت کار این دستگاه نیز بالا است که می تواند مزیت خیلی خوبی باشد.

لیبل زدن بر روی محصولات چه اهمیتی دارد؟

در برخی از صنایع اطلاعاتی که بر روی لیبل ها زده می شود خیلی اهمیت دارد که صنایع غذایی و دارویی از آن دست هستند. همه ما یاد گرفته ایم وقتی به فروشگاهی می رویم و قصد خرید محصولی را داریم ابتدا به لیبل آن و اطلاعات درج شده بر روی آن توجه می کنیم. اطلاعاتی مانند تاریخ تولید و انقضا و … از اهمیت بالایی برخوردار هستند زیرا با سلامت مردم سر و کار دارند. در واقع می توان گفت لیبل هر محصول مانند شناسنامه آن محصول عمل می کند. به همین دلیل اگر شما هم در زمینه محصولاتی کار می کنید که درج اطلاعات بر روی آن ها اهمیت دارد، حتما باید به فکر خرید یک دستگاه لیبل زن متناسب با نوع کارتان باشید.

نکات مهم در هنگام خرید دستگاه لیبل زن

  • یکی از انواع دستگاه لیبل زن، لیبل زن دستی است که اگر قصد خرید آن را دارید باید آن را در دست خود بگیرید و راحتی آن را بررسی نمایید. لیبل زن دستی باید طوری باشد که در دست به خوبی جای بگیرد و هنگام کار با آن، دست فرد را خسته نکند.
  • هنگام خرید دستگاه لیبل زن به میزان حافظه دستگاه توجه داشته باشید.
  • در صورتی که به دنبال طرح خاصی هستید بهتر است ویژگی های هر دستگاه لیبل زن را از قبل مورد بررسی قرار دهید.
  • به فونت و فریم هایی که هر دستگاه لیبل زن دارد توجه داشته باشید.
  • با بررسی هر کدام از دستگاه های لیبل زن، متوجه تفاوت در قیمت ها می شوید. به همین دلیل مهم است از قبل نیاز خود را بدانید تا طبق آن اقدام به خریدی به صرفه کنید.
  • سرعت و دقت هر دستگاه لیبل زن می تواند متفاوت باشد. با توجه به تیراژ تولیدات خود باید اقدام به خرید دستگاه لیبل زن کنید.