جت پرینتر های صنعتی و دستی

جت پرینترهای صنعتی یکی از انواع پرینترهای صنعتی مورد استفاده در صنایع تولیدی می باشد که برای چاپ قیمت، تاریخ لوگو و بارکدهای مختلف روی محصولات مورد استفاده صنایع کوچک و بزرگ قرار می گیرد. گاهی از این دستگاه ها به عنوان دستگاه تاریخ، دستگاه نشانگر و دستگاه چاپ بارکد نیز یاد می شود.

نمایندگی فروش انواع جت پرینترهای لیزری پرسرعت و جوهر افشان صنعتی cij و نمایندگی جت پرینترهای صنعتی ژاپنی و اروپایی به همراه نصب و راه اندازی و ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش اصلی به همراه بهترین قیمت در ابعاد کوچک و بزرگ جت پرینتر و لوازم مصرفی و لوازم جانبی بخشی از خدمات و محصولات ارائه شده توسط گروه بازرگانی پاساک می باشد.

برای انتخاب و خرید بهترین جت پرینتر صنعتی جهت چاپ قیمت، تاریخ، لوگو و بارکد دو بعدی بر روی انواع محصولات و بسته بندی آنها، ادامه این مقاله را مطالعه نموده و با  کارشناسان ما در پرینتر کالا تماس حاصل فرمایید. در بخش راهنمای خرید جت پرینترهای صنعتی قابل حمل نو و کارکرده و مشخصات فنی جت پرینترهای لیزری سیج، پیزو، حرارتی و پرسرعت جت پرینتر صنعتی را مشاهده خواهید کرد.

جت پرینترهای صنعتی چیست؟

این سوالی است که همواره در ابتدای راه اندازی خطوط تولید کارخانه های عظیم تا کارگاه های تولیدی کوچک برای مدیران این صنایع مطرح می شود. در این مقاله آموزشی به معرفی مختصری از انواع جت پرینترهای صنعتی و نحوه خرید بهترین تجهیزات، قیمت چاپ و بارکد پرداخته شده است.

جت پرینتر جت پرینتر چیست و انواع جت پرینترهای صنعتی و جت پرینترهای دستی چیست و قیمت جت پرینترهای صنعتی برای خرید چقدر است؟

به طور کلی دو نوع جت پرینتر در صنایع کوچک و بزرگ استفاده می شود. جت پرینترهای لارج فرمت دستی که در کارگاه های کوچک و متوسط و جت پرینترهای صنعتی با فرمت کوچک و بزرگ که در کارخانه های بزرگ با تیراژ تولید بالا استفاده می شوند.

جت پرینترهای صنعتی پرسرعت قیمت و تاریخ و لوگو را به صورت ثابت و پرسرعت در کنار خط تولید چاپ می کنند.

ظرفیت چاپ این دستگاه ها می تواند به چندین میلیون چاپ در روز برسد.

جت پرینترهای دستی پرتابل

جت پرینترهای دستی قابل حمل که به جت پرینترهای قابل حمل نیز معروف هستند، دستگاه های کوچکتر و ارزان تری نسبت به نمونه های صنعتی هستند.

از این دستگاه ها نه در کنار خط تولید، بلکه در پایان فرآیند تولید و به صورت پرتابل برای چاپ دستی اطلاعات مورد نیاز روی محصولات استفاده می شود.

برای استفاده از این دستگاه ها باید از اپراتورهای آموزش دیده به دقت استفاده شود.

تیراژ چاپ این دستگاه ها محدود و کمتر از ۵۰۰۰ چاپ در سه شیفت کاری می باشد.

جت پرینترهای صنعتی دستی با ظرفیت بالا

دسته دیگری از جت پرینترهای دستی وجود دارند که هم به صورت پرتابل و هم به عنوان نصب ثابت در کنار خط تولید قابل استفاده هستند.

ظرفیت دستگاه های صنعتی دستی کمتر از دستگاه های صنعتی و از ظرفیت دستگاه های دستی قابل حمل بیشتر است.

انتخاب و خرید جت پرینتر صنعتی یا دستی مناسب

گروه هلدینگ پاساک نمایندگی پخش و فروش بهترین جت پرینترهای صنعتی گران قیمت و جت پرینترهای دستی ارزان در ایران، ارائه دهنده کلیه خدمات توزیع، فروش، مشاوره خرید، گارانتی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشد.

انواع جت پرینترهای صنعتی کارکرده و نو توسط گروه پاساک در مدل های صنعتی و دستی کوچک و بزرگ به مشتریان عزیز ارائه می گردد.

جت پرینترهای تک رنگ با قابلیت چاپ سیاه و سفید از جمله محصولات ارائه شده می باشد.

علاوه بر چاپگرهای جوهرافشان صنعتی و دستی، دستگاه های نشانگر لیزری حکاکی لیزری تاریخ، قیمت، اطلاعات و بارکد از دیگر محصولات ما می باشد.

همچنین انواع جوهر، حلال، لوازم جانبی، قطعات یدکی و مواد مصرفی کارتریج (جوهر، حلال و اسپری شستشوی سر) مادام العمر به خریداران دستگاه های ما قابل ارائه می باشد.

جت پرینتر یک چاپگر جوهر افشان صنعتی بدون تماس با دوام برای استفاده مداوم (استفاده ۲۴ ساعته برای کار ۲۴ ساعته) در کارخانه های بزرگ و کارخانه های کوچک در صنایع مختلف برای چاپ صنعتی پرسرعت بر روی محصولات در حال حرکت در خط تولید می باشد. .

جت پرینتر وسیله ای الکترونیکی، مکانیکی و هیدرولیکی است که در مسیر خطوط تولید کارخانجات و کارگاه های تولیدی مانند صنایع غذایی، دارویی، سلولزی، آرایشی و بهداشتی و صنایع دام و طیور. صنایع تولید چوب ام دی اف و نئوپان، تولید قطعات خودرو، تولید شیشه و آینه; و سایر صنایع سبک و سنگین نصب شده و کاربرد اصلی آن درج اطلاعات ضروری محصولات مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا، قیمت، شماره سریال، لوگو، بارکد و سایر اطلاعات مهم می باشد.

جت پرینترها انواع مختلفی دارند اما به طور کلی جت پرینترها پرینترهای صنعتی پرسرعت و بادوام برای چاپ تاریخ، قیمت، لوگو، بارکد و … بر روی محصولات تولیدی بزرگ و کوچک هستند. در ادامه این قسمت به انواع جت پرینترهای صنعتی اشاره خواهد شد.

انواع جت پرینتر صنعتی و انواع جت پرینتر دستی

دستگاه هایی که به عنوان جت پرینتر یا زن خرما معرفی می شوند انواع مختلفی دارند. هر تولیدکننده ای باید با توجه به محصول، نوع و ویژگی های سطح چاپ، تیراژ تولید و شرایط خاص خط تولید خود، از بین این انواع انتخاب کند و با توجه به بودجه در نظر گرفته شده، برند و مدل مناسب را انتخاب کند.

انواع کلی جت پرینترهای صنعتی و دستی عبارتند از:

  • دستگاه های ثبت تاریخ غیر دیجیتالی قدیمی و نشانگرهای جدید تمام دیجیتالی خوکار
  • ثابت (نصب در کنار نوار نقاله خط تولید) و قابل حمل (قابل حمل دستی)
  • چاپ با فونت کوچک (مدل های کوچک) و چاپ با فونت بزرگ (مدل های بزرگ)
  • انواع دستگاه های جت پرینتر مینیاتوری با قابلیت چاپ تا ۴ خط و در برخی دستگاه ها تا ۸ خط
  • انواع دستگاه های حکاکی ۴ خط و تک خط دستی و صنعتی
  • انواع دستگاه های خرما صنعتی و دستی غیر دیجیتال و نیمه دیجیتال
  • ویژگی های اساسی دستگاه های جت پرینتر
  • به طور کلی، اکثر دستگاه های جت چاپ قادر به چاپ موارد زیر بر روی محصولات هستند:
  • چاپ قیمت مصرف کننده و غیره
  • تاریخ تولید و تاریخ انقضا،
  • انواع کد و نوشتن،
  • مشخصات اولیه محصول،
  • مشخصات سازنده،
  • چاپ انواع لوگو با طراحی ساده.
  • چاپ بارکد
  • چاپ بارکد دو بعدی QR-CODE

جهت خرید جت پرینتر دستی کلیک کنید

امروزه برخی از مصارف رایج جت پرینترهای صنعتی کوچک و جت پرینترهای دستی بزرگ، اکثر کارگاه ها، کارخانجات مجاز و به طور کلی کلیه صنایع بزرگ و کوچکی که به صورت قانونی در زمینه تولید و بسته بندی محصولات فعال هستند نیاز به درج برخی اطلاعات دارند. . در تکالیف خود ضروری هستند.

این اطلاعات از یک طرف ممکن است مربوط به قیمت یا تاریخ تولید و انقضا باشد، از طرف دیگر ممکن است لازم باشد اطلاعات بیشتری در مورد خود محصول، سازنده و یا کدها و شناسه های مورد نیاز در آن درج شود. سیستم تجاری کشور

همچنین در برخی از صنایع تولیدی مانند صنایع دارویی و غذایی و همچنین برخی از صنایع بسته بندی محصولات وارداتی نیاز به درج شناسه های منحصر به فرد برای کنترل اصالت کالا و یا کنترل اصالت دارو برای پیشگیری و ردیابی است. اصالت کالا از یک سو و جلوگیری از ورود کالاهای تقلبی یا قاچاق از سوی دیگر.

صنایعی که در آن جت پرینترهای صنعتی بیشترین استفاده را دارند عبارتند از:

  • صنعت بسته بندی،
  • صنایع دارویی و پزشکی،
  • صنعت آرایشی و بهداشتی،
  • کارخانه های آب معدنی،
  • صنایع غذایی و فرآورده های خوراکی (دستگاه های مخصوص چاپ قیمت و تاریخ روی نوشابه، شیر، خامه، کره و سایر لبنیات، چیپس و پفک، شکلات و سایر مواد غذایی)
  • مرغداری ها و صنایع تولید و بسته بندی تخم مرغ (جت پرینترهای تک سر تا شش سر برای چاپ پرسرعت تاریخ تولید، تاریخ انقضا و قیمت روی تخم مرغ)
  • تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی،
  • صنایع خودروسازی و ماشین سازی،
  • قطعه سازان،
  • صنایع تولید لوله (انواع لوله های فلزی و پی وی سی آب و گاز و …)
  • قوطی، گالن، بشکه و سایر صنایع بسته بندی و حمل و نقل.
  • صنایع تولید شیشه، آینه و سرامیک،
  • صنایع تولید سیم و کابل با ضخامت میکرومتر تا چند سانتی متر (با استفاده از جت پرینترهای صنعتی مینیاتوری)
  • صنعت سلولز،
  • صنایع چوب، ام دی اف و نئوپان،
  • صنایع نظامی و بسیاری از صنایع دیگر.

روش کار جت پرینترهای صنعتی چگونه است (سیستم عملکرد در جت پرینترهای صنعتی)

جت پرینتر از دو کلمه jet به معنی اسپری کردن و printer به معنی چاپگر تشکیل شده است.

سیستم کار جت پرینترهای صنعتی مبتنی بر پاشش بدون تماس جوهر مخصوص به صورت ذرات رنگی باردار و چسباندن ذرات جوهر بر روی محصولات به گونه ای است که متن چاپ شده در برابر رطوبت و اصطکاک مقاوم باشد. نمی توان به راحتی از محصول خارج کرد.

اجزای اصلی جت پرینترهای صنعتی

برد الکترونیکی اصلی دستگاه که مغز چاپگر است و عملیات چاپ را کنترل می کند.

هد چاپگر که وظیفه آن دریافت اطلاعات از برد الکترونیک و اسپری جوهر روی محصولات است.

سیستم تحویل جوهر شامل مخزن جوهر، مخزن حلال (در برخی از جت پرینترها)، فیلتر جوهر، پمپ و شلنگ های حاوی جوهر است و وظیفه آن رساندن جوهر از مخازن مختلف به سر چاپگر صنعتی است.

یک چشم الکترونیکی که در نزدیکی سر قرار دارد و وظیفه آن شناسایی محصولات موجود در خط تولید و ارسال فرمان چاپ به برد الکترونیکی است.

پارامترهای اساسی در سیستم عملکرد انواع جت پرینترهای صنعتی چیست؟

استفاده از جت پرینتر در خطوط تولید کارگاه های کوچک تا کارخانه ها بسیار زیاد است.

شرایط کار در کارگاه ها و کارخانه ها تا حدودی مشابه است، اما متفاوت است.

مهمترین پارامترهای هر قسمت از خط تولید عبارتند از:

سرعت بالا و متعادل قسمت های مختلف خط تولید

مقاومت بالا و خرابی کم قسمت های مختلف خط تولید

نصب آسان، تعمیرات سریع و تعویض فوری قطعات قطعات مختلف خط تولید

عملکرد ۲۴/۷ برای راندمان ۲۴/۷ برای بخش های مختلف خط تولید

با توجه به پارامترهای فوق و با توجه به شرایط کارگاه های کوچک و کارخانه های بزرگ، انواع جت پرینترها برای صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

پارامترهای اساسی برای کارگاه های کوچک و کارخانه های بزرگ برای کارگاه های کوچک با تیراژ تولید پایین و خطوط تولید مکانیزه یا نیمه مکانیزه، بهترین و کم هزینه ترین جت پرینترهای مورد استفاده جت پرینترهای دستی هستند که نیازی به نصب در خط تولید ندارند و به راحتی توسط اپراتورها به صورت دستی حمل می شوند. (جت پرینترهای قابل حمل) استفاده می شود.

اما خطوط تولید صنایع بزرگ معمولا سرعت بسیار بالایی دارند و محصولات با سرعت بالا روی خط تولید یا تسمه نقاله حرکت می کنند. در چنین سرعت های بالایی نمی توان محصول را برای چاپ اطلاعات لازم روی آنها متوقف کرد، به همین دلیل از جت پرینترهای صنعتی که در فاصله کمی از خط تولید ثابت می شوند استفاده می شود.

سیستم عملکرد جت پرینترهای صنعتی به این صورت است که با نصب ثابت روی خط تولید، موقعیت محصولات را با تکنولوژی پیشرفته تشخیص داده و بر اساس برنامه داده شده به دستگاه، با فشار و سرعت بالا جوهر را روی محصول اسپری می کند. و از این اسپری رنگ روی محصول یا بسته بندی طرحی که معمولا مشخصات محصول یا قیمت محصول یا تاریخ محصول می باشد روی محصول یا بسته بندی آن شکل می گیرد و به سرعت خشک می شود و پایدار است.

علاوه بر سرعت بالا و عملکرد رضایت بخش انواع جت پرینترها؛ مقاومت بالا، خرابی کم و عملکرد ۲۴ ساعته مهم ترین پارامترهای انتخاب جت پرینتر هستند. جت پرینترها به دلیل کارکرد مداوم و طولانی مدت نباید خیلی سریع با مشکل و خرابی مواجه شوند و هزینه مالی و زمانی نگهداری و تعمیرات آنها نیز ناچیز باشد.

انواع جت پرینترها به همراه کاربرد آنها چیست

همانطور که گفته شد جت پرینتر یک چاپگر حرفه ای برای چاپ اطلاعات ضروری محصولات صنایع بزرگ و کوچک می باشد.

اطلاعات چاپ شده توسط دستگاه های چاپ جت معمولاً برای موارد زیر ضروری است:

کمک به مصرف کننده برای انتخاب محصول مناسب (با استفاده از قیمت و تاریخ و سایر اطلاعات اولیه)

استفاده از بارکد و سریال های چاپی برای تشخیص اصل از تقلبی برای کنترل اصالت کالا

برندسازی و شناخت در بازار برای تولیدکنندگان با استفاده از چاپ لوگو و لوگو

انواع جت پرینتر

جت پرینترها دسته بندی ها و انواع مختلفی دارند که در زیر به برخی از این دسته بندی ها می پردازیم.

  • جت پرینتر صنعتی و جت پرینتر دستی
  • یکی از دسته بندی ها به صورت جت پرینتر صنعتی و جت پرینتر دستی می باشد که با توجه به نوع تولید و تیراژ محصول باید از بین این دو نوع دستگاه یکی را انتخاب نمایید.
  • جت پرینترهای کوچک و جت پرینترهای بزرگ
  • بر اساس اندازه فونت و عرض و طول چاپ مورد نیاز، باید بین جت پرینترهای کوچک و جت پرینترهای بزرگ انتخاب کنید.
  • جت پرینترهای تک خط، ۳ خط، ۴ خط، ۶ خط و …

بر اساس تعداد خطوط چاپی که نیاز دارید و تعداد خطوط شامل، باید از چاپگرهای جت تک خطی تا چند خطی را انتخاب کنید.

استفاده از فناوری جت پرینتر

هر تولید کننده ای باید بر اساس نوع و جنس سطح چاپ محصول تولیدی و سایر پارامترهای خط تولید خود یکی از دستگاه های با تکنولوژی بالا را انتخاب کند. فناوری های ذکر شده هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند که در مقالات بعدی به آنها خواهیم پرداخت.

کاربرد جت پرینتر در صنایع مختلف

دستگاه های چاپ جت با تکنولوژی های مختلف به صورت چاپ ریز یا درشت، تک خطی یا چند خطی و دستی یا صنعتی برای چاپ قیمت، تاریخ تولید و تاریخ انقضا، چاپ کد و مشخصات محصول، چاپ لوگو، چاپ بارکد یا دو – بارکد بعدی QR-CODE محصولات غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، پتروشیمی، خودرو، پزشکی، خوراکی، درمانی، بسته بندی، ماشین سازی، خودروسازی، صنایع لوله و بشکه و سرامیک و سایر صنایع و کارگاه ها و کارخانجات از جمله صنایع سلولزی ، آب معدنی، صنایع چوب و ام دی اف و نئوپان، نظامی و … استفاده می شود.

برخی از رایج ترین کاربردهای جت پرینترهای صنعتی عبارتند از:

  • چاپ لیبل اصالت و چاپ لیبل اصالت جهت کنترل اصالت دارو و کنترل اصالت کالا برای خطوط تولید دارویی و صنایع غذایی داخلی و همچنین واردکنندگان محصولات وارداتی
  • چاپگرهای جت برای تخم مرغ: چاپگرهای تک سر تا شش سر برای چاپ با سرعت بالا تاریخ تولید، تاریخ انقضا و قیمت تخم مرغ.
  • چاپگرهای صنایع غذایی و غذایی: چاپگرهای قیمت و تاریخ روی آب معدنی و نوشابه، شیر و خامه، کره و سایر محصولات لبنی، چیپس و پفک و شکلات و سایر صنایع غذایی.
  • لوازم مصرفی و لوازم جانبی جت پرینترهای صنعتی و جت پرینترهای دستی
  • جوهر، حلال، هد و کارتریج اصلی ترین لوازم مورد نیاز در اکثر چاپگرهای دستی و صنعتی و چاپ بارکد هستند.

فروش کلیه لوازم جانبی و مواد مصرفی انواع دستگاه جت پرینتر از قبیل حلال و جوهر جت پرینتر، هد جت پرینتر و کارتریج جت پرینتر به همراه تعمیر جت پرینتر صنعتی از جمله خدمات ارائه شده می باشد.

برای خرید جوهر، حلال، قطعات یدکی و مواد مصرفی کارتریج مانند جوهر جت پرینتر، حلال و اسپری شستشوی هد جت پرینترهای صنعتی با شماره های ما در پرینتر کالا تماس بگیرید.

معیار انتخاب جت پرینتر صنعتی چیست و بهترین برند جت پرینتر صنعتی کدام است؟

از آنجایی که تکنولوژی مورد استفاده در دستگاه های چاپ جت صنعتی نسبتاً پیشرفته است، برندهای غیر معتبر کمی از این دستگاه ها در بازار وجود دارد و عمدتاً تولید کنندگان حرفه ای و قابل اعتماد این دستگاه های پیشرفته را تولید می کنند.

اما برخی برندهای بی کیفیت در بازار هستند که یا کیفیت چاپ خوبی ندارند یا کیفیت متریال و طول عمر مناسبی ندارند و یا خیلی زود خراب می شوند و هزینه نگهداری بالایی دارند و مشکلاتی از این دست.

از آنجایی که جت پرینترها یکی از ضروری ترین قطعات خطوط تولید هستند و خرابی آنها می تواند کار خط تولید را متوقف کند، توصیه می شود به سراغ دستگاه های ارزان قیمت و بی کیفیت نروید.

شاید شما هم به دنبال بهترین برند جت پرینتر صنعتی باشید، اما اصولا بهترین برند برای همه کاربردها وجود ندارد و برای هر کاربرد باید از برندهای معتبر انتخاب کنید.