نقش جت پرینتر در بسته بندی محصول چیست؟

تا به حال به بسته بندی محصولات مختلف و اطلاعاتی که بر روی آن چاپ شده دقت کرده اید؟ آیا می دانید این اطلاعات توسط جت پرینتر بر روی آن ها درج شده است؟ در صورتی که می خواهید با اهمیت این موضوع بیشتر آشنا شوید و تاثیر آن را بر روی میزان فروش متوجه شوید پیشنهاد می کنیم ادامه مطالب این مقاله را مطالعه نمایاید.

بسته بندی محصول چیست؟

به محصور کردن محصولات مختلف به منظور نگه داری و ایمن نگه داشتن آن ها از عوامل مختلف، بسته بندی گفته می شود که به وسیله تجهیزات متنوعی انجام می شود. علاوه بر حفظ سلامتی و ایمن نگه داشتن محصول، از طریق بسته بندی می توان اطلاعات ضروری و لازمی که مشتری باید بداند را در اختیارش قرار داد. اگر بخواهیم دقیق تر توضیح دهیم به مجموعه ای از فرآیند های طراحی، ساخت و بازاریابی یک محصول، بسته بندی گفته می شود.

اهمیت بسته بندی در چیست؟

بسته بندی محصولات و کالاهای مختلف نقش بسیار مهمی برای شرکت ها و کارخانجات و مشتریان ایفا می کنند که از جمله آن ها می توان به نقش های متنوع عملکردی، بازاریابی و فروش بیشتر محصول، ارائه اطلاعات ضروری مانند تاریخ تولید و انقضا به مشتری و … اشاره کرد.

یکی از نقش های عملکردی مهمی که بسته بندی محصولات ایفا می کنند حفظ و مراقبت از محصول از زمان تولید و در زمان حمل و نقل تا زمانی که به دست مشتری برسد، می باشد. تصور کنید کالایی آسیب دیده به دست مشتری برسد چه تصوری از شما و شرکت تان خواهد داشت. واضح است که کالا را تعویض می کند و یا پول آن را پس می گیرد و یا آن که دیگر از شما خرید نخواهد کرد و رقیب شما را انتخاب می کند. بسته بندی محصول باید خیلی راحت باز شود و محصول به آسانی از آن خارج شود.

نقش عملکردی دیگر بسته بندی این است که به مشتری کمک می کند محصول را راحت تر شناسایی کند. طراحی بسته بندی باید به گونه ای باشد که مشتری از طریق تصاویر، متن و اشکال موجود بر روی آن اطلاعات کافی درباره آن محصول را به دست آورد تا بتواند خیلی راحت و سریع محصول درون بسته بندی را شناسایی نماید. برای تشخیص محصولات مختلف از یکدیگر بهتر است از رنگ های متنوعی استفاده شود تا تمایز آن ها بهتر دیده شود.
بسته بندی های محصولات با در بر داشتن آرم و لوگوی شرکت و رنگ و فونت مارک، به مشتری کمک می کنند راحت تر محصول را شناسایی کند و علاوه بر این، با نام تجاری شما بیشتر آشنا شده و در برند سازی نقش مهمی داشته باشد. به همین دلیل بسته بندی می تواند یک فرصت خیلی خوب آگاهی از برند و نام تجاری شما باشد.

بسته بندی

چگونه بسته بندی می تواند فروش را افزایش دهد؟

طبق تحقیقاتی که انجام شده از هر ۱۰ نفر مشتری بیشتر از ۷ نفر از آن ها معتقدند که بسته بندی محصول بر خرید آن ها تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل شرکت ها باید به بسته بندی محصولات خود علاوه بر جنبه عملکردی آن به تاثیر آن بر بازاریابی و فروش نیز توجه کافی داشته باشند. شاید با خود فکر کنید بسته بندی چه تاثیری بر فروش محصول دارد. زمانی که مصرف کننده گزینه های زیادی از محصولات مختلف در پیش روی خود دارد، یکی از عوامل خیلی مهم در انتخاب او، بسته بندی محصول است. مصرف کننده در زمان خرید نا خودآگاه به سمت محصولی می رود که بسته بندی قابل توجهی دارد. به عبارت دیگر یک بسته بندی عالی باعث جلب توجه مشتری می شود و با طرح ها و اشکال جذابی که دارد فرد را به خرید کردن ترغیب می کند.

چه اطلاعاتی باید روی بسته بندی چاپ شده باشد؟

در زمان خرید هر نوع محصولی، افراد به بسته بندی آن و اطلاعاتی که بر روی آن چاپ شده است دقت می کنند تا دقیقا کالایی را خریداری نمایند که مطابق با نیاز و سلیقه آن ها باشد. به احتمال زیاد شما نیز همین کار را انجام می دهید. بر همین اساس یک سری اطلاعات ضروری وجود دارد که باید بر روی بسته بندی محصولات چاپ شود تا در اختیار مشتری قرار گیرد.
مهم ترین اطلاعاتی که مصرف کننده درباره هر محصولی باید بداند عبارت است از تاریخ تولید، تاریخ انقضا، قیمت، لوگوی شرکت و … میزان اهمیت این اطلاعات در برخی از محصولات مانند مواد خوراکی، محصولات آرایشی و بهداشتی، مواد دارویی و … بیشتر است. از همین رو اگر با این کالاها سر و کار دارید حتما به این موارد دقت داشته باشید. شما می توانید با تهیه جت پرینتر های با کیفیت این اطلاعات ضروری را بر روی محصولات و کالاهایی که تولید می کنید چاپ نمایید.

جهت خرید جت پرینتر دستی کلیک کنید

اهمیت جت پرینتر در خطوط بسته بندی کالا

همانطور که گفتیم چاپ اطلاعات ضروری بر روی بسته بندی کالاهای مختلف بر عهده دستگاهی به نام جت پرینتر است که انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن ها در جایگاه خاصی استفاده می شود. شاید جذابیت این اطلاعات چاپ شده توسط جت پرینتر به جذابیت اشکال و رنگ های مورد استفاده در بسته بندی نباشد اما وجود آن ها اهمیت زیادی دارد و تقریبا تمامی مصرف کنندگان در هنگام خرید به این اطلاعات دقت می کنند.

با توجه به این که کارخانه و شرکت مورد نظر روزانه تا چه میزان محصول تولید می کند می تواند از انواع جت پرینتر استفاده کند. به عنوان مثال جت پرینتر های ثابت در انتهای خط تولید نصب می شوند. محصولات بعد از مرحله بسته بندی از مقابل این دستگاه ها عبور می کنند. جت پرینترها نیز با حسگر هایی که دارند عبور محصول از مقابل خود را حس کرده و اطلاعات لازم را بر روی آن ها چاپ می کنند. سرعت این دستگاه ها بالا است و درج اطلاعات را با کیفیت عالی انجام می دهند.

در این مقاله درباره اهمیت بسته بندی محصولات و نقش دستگاه جت پرینتر در این زمینه صحبت کردیم. شما می توانید طبق نیاز روزانه خود در شرکت یا کارخانه، از جت پرینتر مناسب تان استفاده نمایید و اطلاعات لازم را در اختیار مصرف کننده قرار دهید.