راهنمای خرید دستگاه های جت پرینتر صنعتی و جت پرینتر دستی

راهنمای خرید دستگاه های جت پرینتر صنعتی و جت پرینتر دستی به همه کسانی که قصد دارند دستگاه جت پرینتر خریداری کنند، کمک می کند تا خریدی مطمئن انجام دهند و نیاز روزانه آن ها به خوبی پاسخ داده شود. از همین رو اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و می خواهید یک دستگاه جت پرینتر خوب تهیه کنید حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای خرید دستگاه های جت پرینتر صنعتی و جت پرینتر دستی

جت پرینتر دستی یا پرتابل چیست؟

یکی از انواع دستگاه جت پرینتر، جت پرینتر دستی یا پرتابل نام دارد. ویژگی بارز این دستگاه جت پرینتر این است که کاربر می تواند با در دست داشتن آن به سمت محصولات برود و اطلاعات لازم را بر روی بسته بندی آن ها چاپ نماید. وزن این نوع جت پرینتر کم است و برای تیراژهای پایین و محصولات بزرگ با وزن زیاد، بسیار مناسب می باشد.

جت پرینتر صنعتی چه نوع دستگاهی است؟

نوع دیگر از دستگاه جت پرینتر، جت پرینتر صنعتی است که بر روی انتهای خطوط تولید و روی نوار نقاله نصب می شود. در نتیجه محصولات بعد از بسته بندی از رو به روی این جت پرینتر عبور کرده و اطلاعات لازم بر روی بسته بندی آن ها چاپ می شوند. از همین روی دقت و سرعت چاپ در این نوع جت پرینتر زیاد است و برای تیراژ بالا بسیار کاربردی می باشد.

توجه کنید در طول روز به چه تعداد چاپ نیاز دارید؟

باید بدانید که هر دستگاه جت پرینتر با کارایی های مشخصی ساخته شده است. به همین دلیل شما باید دستگاهی تهیه کنید که متناسب با نیاز روزانه شما است. علاوه بر این هزینه جوهر برای هر دستگاه جت پرینتر متفاوت است به عنوان مثال جت پرینترهایی که با توجه به هد HP کار می کنند جوهر گران قیمتی دارند به همین دلیل برای تعداد چاپ زیاد مناسب نمی باشند.

تفاوت مهم و بارز جت پرینتر صنعتی و جت پرینتر دستی

جت پرینتر صنعتی و جت پرینتر دستی همانطور که ممکن است از نامشان حدس زده باشید یک تفاوت مهم و بارز دارند که آن دستی بودن دستگاه و ثابت بودن آن هاست که باعث می شود عملکرد های متفاوتی داشته باشند.

در صورتی که در خط تولید شما تعداد زیادی محصول نیاز به چاپ و درج اطلاعات دارند و این کار باید با سرعت و دقت زیادی انجام شود بهتر است از جت پرینتر صنعتی و ثابت استفاده کنید. اما در برخی از موارد امکان استفاده از جت پرینترهای صنعتی و ثابت وجود ندارند مثلا محصولات تولید شده ابعاد بزرگی دارند و برای جابجایی آن ها از نوار نقاله استفاده نمی شود. در این مواقع باید شما به سراغ محصول بروید و اطلاعات را بر روی آن چاپ نمایید به همین دلیل به جت پرینتر دستی نیاز دارید. پس شما باید به محصولات تولید شده در مجموعه تان توجه بفرمایید و طبق نیازی که دارید، به خرید دستگاه جت پرینتر اقدام نمایید.

قبل از خرید دستگاه جت پرینتر حتما به نکات زیر توجه کنید.

قبل از آن که جت پرینتر خود را انتخاب نمایید باید با دقت زیاد به یک سری نکات مهم توجه فرمایید زیرا در صورت عدم توجه به آن ها، ممکن است ضررهای مالی زیادی را متحمل شده و وقت گران بهای خود را نیز از دست بدهید.

۱- توجه به هزینه ها

در هنگام خرید جت پرینتر صنعتی یا جت پرینتر دستی به نکته خیلی مهمی که توجه دارید، بحث هزینه ها است. شاید در ابتدای کار تولیدی خود باشید و نتوانید بودجه زیادی برای خرید دستگاه جت پرینتر مناسب خود اختصاص دهید اما توجه داشته باشید اگر به فکر خرید یک دستگاه جت پرینتر ارزان قیمت باشید و سایر ویژگی های مهم آن را در نظر نگیرید، به احتمال زیاد از لحاظ مالی و زمانی ضرر خواهید دید زیرا فقط به زمان حال توجه داشته و آینده کاری خود را در نظر نگرفته اید. پس به تمامی جوانب توجه داشته باشید.

۲- توجه به محصول تولید شده

شما برای آن که بتوانید اطلاعات را به صورت دقیق و با کیفیت بر روی محصول چاپ کنید باید توجه باشید که رنگ محصول یا بسته بندی آن تیره است یا روشن زیرا برای چاپ بر روی زمینه های روشن از جوهر سیاه و برای چاپ اطلاعات بر روی زمینه تیره از جوهر سفید استفاده می شود تا به خوبی قابل مشاهده باشد. البته برخی از جت پرینترها این قابلیت را دارند که از دو رنگ جوهر به شکل همزمان استفاده کنند. پس در هنگام خرید دستگاه های جت پرینتر صنعتی و جت پرینتر دستی باید به این نکته توجه کنید.

۳- گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی از نکات خیلی مهم در هنگام خرید هر محصولی از جمله دستگاه جت پرینتر، توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش آن می باشد. با این امکان شما می توانید طی مدت زمان مشخصی، در صورتی که دستگاه شما نیاز به تعمیر و تعویض قطعه ای داشته باشد، خیلی راحت از خدمات پس از فروش آن و گارانتی و ضمانت نامه ای که دارد، استفاده کنید و نگران هزینه های آن نباشید.

۴- توجه به مدت زمان مورد نیاز برای نصب دستگاه

هنگام خرید هر نوع دستگاه جت پرینتر اعم از صنعتی و دستی، باید توجه کنید چه مدت زمانی برای نصب و راه اندازی آن نیاز است. مخصوصا اگر در میانه راه، جت پرینتر قبلی شما آسیب دیده است در این صورت روند تولید محصولات با مشکل رو به رو شده و سرعت کارتان پایین می آید. پس این نکته مهم را فراموش نکنید.

جت پرینتر صنعتی بخریم یا جت پرینتر دستی؟

اکنون که توضیحات مهم را دادیم حال نوبت پاسخ به این سوال است که چه نوع جت پرینتری برای شما مناسب است: جت پرینتر صنعتی یا جت پرینتر دستی. در این جا شما باید به سه معیار خیلی مهم توجه باشید که عبارتند از: میزان تولیدات شما، مکانیزه یا غیر مکانیزه بودن خط تولید شما و هزینه دستگاه.

در صورتی که یک کارگاه کوچک دارید و میزان تولید روزانه شما پایین است، خط تولید شما مکانیزه نیست، محصولات شما ابعاد و وزن زیادی دارند و می خواهید هزینه مناسبی برای خرید دستگاه جت پرینتر داشته باشید، بهتر است دستگاه جت پرینتر دستی بخرید.

اما اگر این گونه نیست یعنی کارخانه شما بزرگ است و روزانه تیراژ بالایی دارید، خط تولیدتان مکانیزه شده، محصولات شما در ابعاد و وزن کمی تولید می شوند و بودجه مناسبی برای خرید دستگاه جت پرینتر اختصاص داده اید، می توانید با خیال راحت به سراغ خرید جت پرینتر صنعتی یا ثابت بروید.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مهمی که در هنگام خرید دستگاه جت پرینتر نیاز دارید، در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم بتوانید بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید.