آموزش شارژ کارتریج لیزری

آموزش شارژ کارتریج لیزری

پرینترها انواع مختلفی دارند مانند جت پرینتر و یکی از آن ها پرینتر لیزری است که برای آن که بتوان عملیات چاپ را در این دستگاه به درستی انجام داد نیاز به دانستن اطلاعاتی است که از جمله آن ها می توان به آموزش شارژ کارتریج لیزری اشاره کرد. در این مقاله می خواهیم به همین موضوع بپردازیم پس اگر مشکل و سوالی در این زمینه دارید حتما به ادامه مطالب توجه فرمایید.

اطلاع از نحوه شارژ کارتریج لیزری چه اهمیتی دارد؟

برای آن که بتوانید از پرینتر ها به درستی استفاده کنید باید بدانید که چه اقدامات مهمی را در رابطه با آن ها انجام دهید. یکی از این اقدامات مهم، شارژ کارتریج نام دارد. پرینترهای لیزری دارای تونر کارتریج هستند که برای چاپ صحیح اسناد و تصاویر مهم باید به آن توجه کرد. برای آن که بتوانید با آن کار کنید مدتی یک بار نیاز به شارژ کردن آن دارید. به همین دلیل است که برای شما که سر و کارتان با پرینتر لیزری است، اطلاع از نحوه شارژ کردن کارتریج لیزری اهمیت دارد.

چگونه می توانید تونر کارتریج را شارژ کنید؟

زمانی که تونر کارتریج تمام شد نیازی نیست که کارتریج جدید خریداری کنید بلکه می توانید طبق مراحلی که در ادامه ذکر می کنیم آن را دوباره شارژ کنید. توجه داشته باشید قبل از آن که شروع به شارژ کردن کارتیج کنید یک جوهر تونر با کیفیت بالا بخرید. جنس جوهر اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا در صورتی که کیفیت بالایی نداشته باشد باعث آسیب به پرینتر شما خواهد شد. برای شارژ کردن کارتریج ابتدا لوازم مورد نیاز را تهیه کنید. در ادامه این لوازم را ذکر خواهیم کرد.

  • پیچ گوشتی چهارسو
  • یک پارچه نرم و لطیف
  • کاغذ باطله یا روزنامه
  • بطری جوهر با کیفیت
  • شئ نوک تیز

بعد از تهیه این موارد می توانید شروع به کار کنید و طبق مراحلی که در ادامه ذکر می کنیم قدم به قدم پیش بروید.

مرحله ۱

ابتدا باید تونر را از پرینتر لیزری جدا کنید سپس با کمک پیچ گوشتی چهارسو پیچ های کناری آن را باز کنید.

مرحله ۲

بعد از باز کردن پیچ ها، پوشش آن را بردارید.

مرحله ۳

بعد از آن که پوشش را بردارید، درام را مشاهده خواهید کرد. اکنون نوبت خارج کردن درام است. برای آن که بتوانید آن را خارج کنید باید قسمت انتهای آن که به رنگ سفید است یعنی دنده، بگیرید سپس درام را بیرون بکشید.

مرحله ۴

بعد از آن که توانستید درام را خارج کنید باید چرخنده یا میله PCR را جدا کنید که برای خارج کردن آن باید از یک شئ نوک تیز استفاده نمایید. به وسیله شئ نوک تیز مقدار کمی میله PCR را به سمت راست بکشید. سپس آن را اندکی به سمت بالا حرکت دهید و بعد از آن، چرخنده PCR را به سمت چپ بیرون آورید.

مرحله ۵

در این مرحله شما باید میخ های دو طرف کارتریج را بیرون بکشید. این کار را باید برای جدا کردن بخش ضایعات و جوهر که به کمک این میخ ها نگه داشته شده اند، انجام دهید.

مرحله ۶

اکنون که میخ های دو طرف کارتریج را خارج کرده اید، قسمت خارجی آن آویزان می ماند. برای آن که بتوانید قسمت معلق را به صورت کامل خارج کنید باید فنر آن را هم خارج نمایید.

مرحله ۷

اکنون باید دو قسمت اصلی کارتریج را جدا کنید. یکی از این قسمت های اصلی، قسمت ضایعات و زباله می باشد. قسمت دیگر نیز قسمت جوهر است. حالا باید تونر را نگه دارید و این دو بخش اصلی را از هم جدا کنید.

مرحله ۸

قسمت جوهر اضافی را بررسی نمایید. یک فنر آن جا مشاهده خواهید کرد. برای آن که بخش جوهر اضافی برداشته شود باید فنر را بردارید.

مرحله ۹

سپس در این مرحله باید روکش پلاستیکی را نیز بردارید.

مرحله ۱۰

اکنون برای آن که بتوانید وایپر را جدا کنید باید حتما پیچ های بخش ضایعات را بردارید. اکنون می توانید جوهر اضافی را از این قسمت جدا کنید.

مرحله ۱۱

بعد از آن که وایپر بلید را باز کردید قسمتی که ضایعات و بلید جمع می شوند را کاملا تمیز کنید. برای این کار باید از دستمال نرم و لطیف استفاده کنید زیرا در غیر این صورت ممکن است بلید آسیب ببیند.

مرحله ۱۲

اکنون قسمت جوهر اضافی را دوباره نصب کنید. سپس وایپر و روکش پلاستیکی را تنظیم نمایید.

مرحله ۱۳

روکش پلاستیکی را باید با دقت زیاد تنظیم کنید. توجه داشته باشید روکش باید در شیارها به خوبی تنظیم شوند.

مرحله ۱۴

سپس فنر را قرار دهید.

 مرحله ۱۵

تا این جا توانستید قسمت جوهر اضافی را تمیز کنید. اکنون نوبت آموزش اصلی ما یعنی نحوه شارژ کارتریج است. در این مرحله باید قسمتی که جوهر در آن قرار دارد را بردارید و آن را با جوهر پر کنید. سپس این قسمت را دوباره ببندید. سپس دو قسمتی را که در مرحله قبل جدا کردید را دوباره سوار کنید و در جای خود قرار دهید.

مرحله ۱۶

اکنون پوشش کناری را بردارید. حالا یک قسمت سفید رنگ پلاستیکی را مشاهده خواهید کرد. این قسمت را بردارید و با جوهر پر کنید.

مرحله ۱۷

اکنون بطری جوهر را به خوبی تکان بدهید.

مرحله ۱۸

با کمک کلاهک نازل که همراه با جوهر خریداری کرده اید، کارتریج را پر از جوهر نمایید و سپس درب آن را ببندید.

مرحله ۱۹

اکنون جوهر و ضایعات را به هم وصل کنید.

مرحله ۲۰

میخ های اطراف کارتریج را که باز کرده بودید، دوباره ببندید.

مرحله ۲۱

میله PCR را دوباره در جای خود قرار دهید.

مرحله ۲۲

در آخر درام را نصب کنید و درپوشی که در کنار آن قرار دارد را تنظیم نمایید. کار شما یعنی شارژ کارتریج لیزری اکنون به اتمام رسید.

در این مقاله سعی کردیم قدم به قدم و به سادگی مراحل شارژ کردن کارتریج لیزری را به شما آموزش دهیم. اکنون شما می توانید طبق این آموزش ها خودتان دست به کار شوید و با دقت لازم، کارتریج لیزری را شارژ نمایید. توجه داشته باشید همانطور که گفتیم خرید جوهر با کیفیت اهمیت زیادی دارد و در سالم ماندن دستگاه پرینتر و ارتقا سطح کیفیت چاپ تاثیر بسزایی دارد.